مزايا وعيوب تابلت رسم Huion Inspiroy H340P Pen

كتبت: أمنية عزمي

محبي الرسومات ومصممين الجرافيكس، شركة Huion بابتكاراتها المستمرة في عالم التكنولوجيا والبحث والتطوير للوصول لأفضل تجربة لمستخدميها أنتجت تابلت الرسم Huion H430P معاه قلم بدون بطارية، 4096 مستوى من حساسية ضغط القلم، يعني دقة مرتين أكتر من قبل كدا، مثالي لل OUS ويعتبر أسهل وأسرع وسيلة لتشغيل لعبتك المفضلة، القلم مش بيحتاج شحن وبالتالي مش هتقطع رسمك أو لعبتك في أي وقت، ال USB فيه قابل للفصل وسهل تغير الكابل ودا بيقلل المشاكل بشكل كبير، وزنه يعتبر أخف من الموبايلات 135 جم وسهل تتنقل به، مزود بأربع مفاتيح Express قابلة للتخصيص بتقدر تختارها لاختصاراتك المفضلة حسب احتياجك.

هنوضح مع ياقوطة بالتفصيل أهم مواصفات ومزايا وعيوب  تابلت رسم Huion Inspiroy H340P Pen وهننقل كمان تجربة الناس معاه، ولو عجبك وحبيت تشتريه هتلاقي عندنا أحسن الأسعار ليه وتقدر تقارن بينهم بنفسك وتقدر كمان تطلبه من خلالنا ويوصلك في أسرع وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري تابلت رسم Huion Inspiroy H340P Pen من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، من غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بالتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

المواصفات

  • متوافق مع: لاب توب و PC
  • نوع الملحقات: لوحات جرافيكس.
  • العلامة التجارية: Huion
  • المنتج: Huion Inspiroy H340P

المميزات

  • حجم صغير وحرية بحجم كبير، التابلت حجمه 121.9× 76.2 مم ورفيع جدا بسمك 6.3 ملم، المواصفات بتخليه يقلل من نطاق حركة المعصم ويكون التحكم في الرسم أعلى، بالإضافة إنه مصمم من الجزء السفلي بحصير غير قابل للانزلاق بيحافظ على ثباته وقت الرسم، وبيتميز بخفة وزنه 135 جرام في الوزن، وبالتالي سهلة جدا في التنقل بها وحملها من مكان لمكان.
  • بيتميز بتكوينه بمواصفات بمستويات عالية، دقة الشاشة فيه 5080 LPI، ومستويات 2080 من حساسية ضغط القلم لمستويات 4096، وبكده التابلت بيضاعف حساسية الضغط الأصلية وده بيخليها أكثر دقة في مسكتك أو أي عملية وبيوفرلك تجربة مستخدم بأعلى متعة.
  • مزود بأربع مفاتيح سريعة بتحدد اختصاراتها حسب رغبتك واستخدامك وبتقدر تحافظ على الاختصارات المفضلة ليك بين متناول إيديك.
  • مش هتحتاج تشحن بعد كدا، القلم الجديد بيعمل بدون بطارية وسهل في استخدامه ومش بيحتاج شحن، وبالتالي مفيش قلق من توقف القلم في منتصف اللعبة أو عملية النقل.
  • تحكم أكبر في OSU، مزود بقرص الرسم الرقمي Huion Inspiroy H430P بيكون هو مفتاح نجاحك لأنه بيوفر التغذية المرتدة السريعة لتقرير معدل 233 pps، وده معناه إن مفيش قلق من إن القلم يبقى ميت وقت تشغيل OSU.
  • بيعتبر اختيار مثالي للرسم بالنسبة للمبتدئين واستبدال الماوس وتحرير الأفلام وإدخال التوقيع الرقمي.
  • بيتميز بإمكانية إنفصال كابل ال USB، إمكانية فصل كابل ال USB بيخليه متفوق عن النوع التقليدي وبدون مشاكل زي الأول ووبيحافظ على عمر الكابل وبيكون سهل تغييره إذا تعرض للتلف بالإضافة إن التنقل به بيكون أسهل.
  • بيتوافق مع نظام التشغيل ويندوز من أول ويندوز 7 أو الأحدث، وبيتوافق مع MacOS 10.11 أو الأحدث، وعدد كبير من برامج الفن الرقمي زي Corel Painter و Corel Draw و Adobe Photoshopو  Adobe Illustrator  و Adobe Fireworksو Macromedia Flash.

العيوب

  • القلم بيحتوي على أزرار بتخليه مش مريح عند بعض الأشخاص في مسكته فترات طويلة.
  • مقرات خدمة العملاء متواجدة في القاهرة فقط.

خدمة العملاء

  • ليهم 4 مقرات في القاهرة لخدمة العملاء، ورقم الاتصال بخدمة العملاء 01006990699

آراء المستخدمين

  • من آراء المستخدمين.. سلس جدا في استخدامه، والعلبة الخاصة به قوية كفاية انك تحتفظ به فيها، بييجي معاه سلك وقلم وسنون وأقراص إضافية، الإعداد بسيط جدا وضبط ضغط القلم والرسم، القلم مريح جدا في الاستخدام وبتقدر تمسكه وترسم به فترات طويلة، وحساسيته عالية جدا ودقيق.
  • في واحد من المستخدمين بيقول انه كويس لكن أوقات بيعلق معاه.

شوف تابلت رسم Huion Inspiroy H340P Pen من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

كاتبة المقال         

أمنية عزمي، بكتب من سنتين. مش بدخّل أي حاجة في حياتي غير لما أكون دارسة كل جوانبها باستفاضة حتى لو كانت رياضة هلاعبها لولادي.. بحب أسيرش وأجيب معلومات عن كل حاجة وكل الآراء المتاحة قبل ما آخد أي قرار. ونفس الكلام قبل ما بكتب عن أي حاجة. بقرأ كتير جدًا واسأل ناس خبرة عنها عشان أكون ملمة بكل معلومة سواءً كويسة أو وحشة. وبحاول كتير أجرب أي جهاز بنفسي  لو متاح قبل ما اكتب عنه عشان تكون التجربة والمعلومة صادقة ومفيدة وكمان مختلفة ودقيقة. وأكتر حاجة بحب أكتب عنها الأجهزة المنزلية لأن خبرتي فيها سنين وسنين من الخبرة الشخصية والعملية كمان. فأي معلومة بكتبها بتكون مدروسة كويس جدا.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *