دليل ياقوطة للنجاه من البرد القارس

كتبت: منى عوض

ناس كتير استعدت خلاص لاستقبال فصل الشتاء سواء من خلال تحضير هدوم وبطاطين الشتاء أو شراء حاجات جديدة، وفيه ناس لجأت لشراء معدات بسيطة بتساعد في الحفاظ على دفء المكان.

ولأننا يهمنا راحتكم دايمًا، ياقوطة هتوضحلكم في المقال دا إيه هي المعدات البسيطة اللي ممكن تشتريها وتساعدك في الحفاظ على دفء البيت أو المكان اللي متواجد فيه، ولو عجبك أي حاجة من اللي هنستعرضها وحبيت تشتريها تقدر تطلبها من خلالنا وهتوصلك في أسرع وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري مستلزمات الشتاء الدافئ من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

دفاية زيت من تورنيدو 9 ريشة 

دفاية زيت من تورنيدو 9 ريشة وقدرة كهربائية تبلغ 2000 وات وبالتالي فهي مناسبة وفعالة في تدفئة الغرف المتوسطة، وتقدر تتحكم في درجة حراراتها من خلال ثرموستات و3 مستويات مختلفة لضبط درجة الحرارة، لكن يعيبها إنها بتاخد وقت طويل شوية على ما بتسخن وتدفي المكان المحيط.

الدفاية آمنة جدًا فهي بتفصل أتوماتيكياً لو وقعت أو بمجرد وصول الغرفة لدرجة الحرارة المطلوبة وبالتالي فهي موفرة في استهلاك الطاقة الكهربائية، وكمان صديقة للبيئة لأنها زيت لكن الزيت دا هتحتاج تغيره كل فترة عشان ميتحولش لزيوت سامة بما إنه معرض للحرارة المرتفعة بشكل مستمر.

الدفاية فيها لمبة بتوضحلك إذا كانت شغالة ولا فاصلة، ومزودة بعجلات مرنة بتوفر سهولة التنقل بيها من مكان لآخر.

تقدر تشوف دفاية زيت من تورنيدو 9 ريشة TOH-9 من هنا.

تقدر تختار الدفاية الكهربائية الأنسب لاحتياجاتك من هنا.

حاجز تحت الأبواب

حاجز الأبواب سهل التركيب والفك وبيُعتبر عملي فهو مش هيمنع دخول الهواء البارد أو الساخن إلى المنزل وبس لأ دا هيمنع دخول أي أتربة وحشرات وزواحف وأي روائح كريهة كمان وبيُعتبر أيضًا عازل للأصوات والضوضاء، وتقدر تستخدمه في الأبواب والشبابيك أيضًا.

وبيُعتبر كمان قابل لتحمل درجات الحرارة العالية وغير قابل للتعفن أو التآكل لأنه مصنوع من الكاوتش المطاط.

تقدر تشوف حاجز تحت الأبواب من هنا.

ستائر عازلة للحرارة من نايس تاون

ستائر نايس تاون مش مجرد ستائر هتمنع وصول الشمس لغرفتك، بل إن وظيفتها تتجاوز الوظائف العادية لأن خامتها تقيلة وهتوفر عزل كويس جدًا للمكان وهتمنع دخول الحرارة الباردة أو الساخنة إلى المنزل وكمان هتمنع خروجهم من البيت بمعنى إنك لو شغلت الدفاية شوية لحد ما المكان بقى دافي وقفلت الستائر فهتلاقي إن المكان هيفضل دافي لأطول فترة ممكنة.

تقدر تشوف ستائر عازلة للحرارة من نايس تاون من هنا.

تقدر تختار الستائر العازلة للحرارة الأنسب ليك من هنا.

سجادة صوف من ألبا

سجادة صوف ألبا مش بس هتحسسك بدفء المكان لأ دي كمان شيك وهتضيف لمسة جمالية للمكان فهي بتتميز بتصميم معاصر وأنماط منقوشة بشكل هندسي وألوانها لطيفة وهتناسب الديكورات المختلفة، دا بجانب إنها مصنوعة من الصوف النيوزيلندي الخالص المصنوع يدوياً ودا نوع صوف ناعم جدًا ورقيق على الجلد وبيوفر شعور دافئ في المكان.

تقدر تشوف سجادة صوف من ألبا من هنا.

تقدر تختار السجادة الصوف الأنسب ليك من هنا.

حافظة سجاد تركي قطيفة

حافظة السجاد مصنوعة من القطيفة التركي اللي بتوفر درجة دفء أكبر للمكان وبتحافظ على السجاد من الأتربة وسهلة التنظيف ولو حبيت تغسلها تقدر تغسلها في الغسالة عادي جدًا، وكمان شكلها مختلف ولطيف وبتدي مظهر شيك للمكان.

تقدر تشوف حافظة سجاد تركي قطيفة من هنا.

تقدر تختار حافظة السجاد الأنسب ليك من هنا.

دفاية سرير حرارية

عشان تستمتع بدفء أكبر وإنت نايم استخدم دفاية السرير الحرارية اللي بتشبه البطانية بس بتكون ناعمة ومريحة جدًا وهتخليك تحس بدفء طول ما إنت نايم.

تقدر تختار دفاية السرير الحرارية الأنسب ليك من هنا.

بطانية فلانيل خفيفة سادة

بطانية مصنوعة من الفلانيل الخفيف وناعم الملمس واللي بيوفر درجة دفء عالية، وفي العموم تقدر تفرش البطانية على السرير أو تتغطى بيها ولو حبيت تغسلها تقدر تعمل دا بكل سهولة في الغسالة.

تقدر تشوف بطانية فلانيل خفيفة سادة من هنا.

تقدر تختار بطانية السرير الأنسب ليك من هنا.

لحاف شتوي فايبر من Snooze

اللحاف الفايبر المضغوط بيدفي جدًا وبيكون ناعم جدًا وبالتالي هتقدر تنام في هدوء واسترخاء.

تقدر تشوف لحاف شتوي فايبر من Snooze من هنا.

تقدر تختار اللحاف الأنسب ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *