أفضل 5 غسالات أتوماتيك بمجفف على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

في المقال ده هنتعرف على مجموعة من أبرز وأهم غسالات الملابس بمجفف المتوفرة على ياقوطة واللي بتتميز بمجموعة من الإمكانيات المتميزة سواء على مستوى الغسيل أو التجفيف.

وماتنساش إن لو أي منتج من المنتجات اللي هنتكلم عنها عجبتك هتقدر تطلبها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلك لحد باب البيت وكمان تقدر تشتري المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أهم غسالات الملابس بمجفف على ياقوطة

غسالة بخار مع مجفف ٩ كيلو جرام F4R5VGG2E من LG

غسالة ملابس بمجفف بتعتمد على البخار سعتها ٩ كيلو جرام للغسالة وسعة 5 كيلو جرام للمجفف، وبتقدر تشتغل الغسالةةلحد ١٤٠٠ لفة في الدقيقة، وبتتميز الغسالة بمجموعة كبيرة من المميزات زي خاصية العناية الذكية اللي بتقدر توفر حماية أكتر للأقمشة بنسبة ١٨ في الميه أعلى من أي غسالة تاني، وبفضل تقنية الذكاء الاصطناعي AI DD بتقدر الغسالة تحدد وزن الغسيل ونعومة الأنشجة وتحدد الحركة المثالية اللي توفر أفضل دورة غسيل ممكنة.

بتتميز الغسالة كمان بإنها بتقدر تخفض مسببات الحساسية بنسبة توصل لحد 99.9 في الميه بفضل اعتمادها على البخار، وبفضل تقنية ThinQ اللي بتميز كل أجهزة LG فتقدر تتحكم في الغسالة عن بعد وكمان تقدر تنزل عليها إمكانيات غضافية جديدة خصوصًا إن الغسالة بتدعم خاصية الواي-فاي.

اتعرف على عروض أسعار غسالة LG بمجفف سعة ٩ كيلو جرام من هنا.

غسالة ملابس بمجفف ٨ كيلو جرام FSE-03854A من Fagor

غسالة ملابس بمجفف مميزة من فاجور بتيجي بسعة ٨ كيلو جرام للغسيل وسعة ٥ كيلوجرام للمجفف، وبتتميز الغسالة بحلة من الستانليس ستيل وبتقدر توصل لحد ١٤٠ لفة في الدقيقة وبتتميز بنظا التوازن المتقدم ABS اللي بيوفر ثبات مثالي للغسالة حتى مع قوة وسرعة الغسيل أو المجفف اللي بيحتاج لوقت ما بين ٣٠ لحد ٢٢٠ دقيقة للتجفيف على حسب الوزن وعلى حسب نوع الغسيل.

الغسالة بتدعم كمان ١٥ برنامج بالإضافة لبرنامج لختيار الحرارة، ده غير خيارات التجفيف والبرامج الخاصة بالقمصان والملابس الرياضية والملابس الحساسة، وكمان فيه خاصية الغسل السريع وخاصية تأخير الوقت لمدة توصل لحد 19 ساعة، وبتتيز الغسالة بشاشة ديجيتال لعرض كل بياناتها وكمان استهلاكها للمياه وللطاقة ممتاز جدًا.

اتعرف على عروض أسعار غسالة فاجور بمجفف سعة ٨ كيلو جرام من هنا.

غسالة ملابس بمجفف سعة ١٠ كيلو بتقنية إنفرتر من فريش

تقريبًا دي الغسالة الأرخص من بين غسالات الملابس بمجفف المتوفرة في السوق أو على ياقوطة على أقل تقدير ورغم سعرها المنخفض إلا إنها بتتميز بإمكانيات ممتازة، الغسالة بتيجي بسعة ١٠ كيلو جرام للغسالة وسعة ٦ كيلو جرام للمجفف، وبتقدر توصل لحد ١٤٠٠ لفة في الدقيقة وبتدعم خاصية الغسيل بالبخار من بين ١٥ برنامج منها برامج مميزة للغسيل السريع في ١٢ دقيقة بس.

الغسالة بتقنية إنفرتر يعني موفرة للطاقة ودي ميزة مهمة، والغسالة مزودة برشاشات مياه إضافية بتكنولوجيا Active Jet عشان توفر قوة غسيل أفضل، أما التحكم في الغسالة فبيكون من خلال شاشة ديجيتال بتعمل باللمس.

اتعرف على عروض أسعار غسالة فريش بمجفف سعة ١٠ كيلو بتقنية إنفرتر من هنا.

غسالة ملابس بمجفف سعة ٩ كيلو جرام من White Westinghouse

شركة وايت ويستنجهاوس بتقدم واحدة من أفضل غسالات الملابس بمجفف في الفئة السعرية دي اللي تعتبر مناسبة جدًا لكتير من المستخدمين مقارنة بإمكانياتها، الغسالة نفسها سعة ٩ كيلو جرام أما سعة المجفف ٦ كيلو جرام، وبتقدر توصل لحد ١٤٠٠ لفة في الدقيقة، وبتتميز بحلة مصنوعة من الستانليس ستيل من أفضل الأنواع.

الغسالة موفرة جدًا سواء على مستوى الطاقة أو المياه، فهي الأعلى في الفئة من حيث توفير الطاقة بفضل دعمها لتقنية إنفرتر، وبتستهلك جالون مياه واحدة في كل ساعة تشغيل، وكل دي أرقام موفرة ممتازة جدًا، الغسالة بتدعم ١٥ برنامج متنوع ومختلف على حسب طبيعة الغسيل وطبيعة الملابس وأنواعها.

اتعرف على عروض أسعار غسالة ملابس بمجفف وايت ويستنجهاوس ٩ كيلو جرام من هنا.

غسالة ملابس بمجفف ٩ كيلو جرام من Indest

واحدة من أفضل الشركات اللي بتقدم غسالات الملابس بمجفف ومن بينها الغسالة دي سعة ٩ كيلو جرام والمجفف سعة ٦ كيلو جرام، وبتتميز الغسالة بتقنية Innex ودي بتوفر أفضل حلول الغسيل اليومي، لإنك بضغطة زر واحدة بس بتقر تشغل برنامج غسيل فعال لمدة ٥٠ دقيقة بس.

بفضل الحركات الجديدة المختلفة للحلة وخاصية الشطف في نهاية الدورة بقت نسبة التخلص من الروائح في الملابس على الأعلى على الإطلاق، وطبعًا بتقدر تتحكم في درجة حرارة الغسيل، وبتميز بمجموعة كبيرة من البرامج اللي تقدر تتحكم في كتير من تفاصيلها.

اتعرف على عروض أسعار غسالة الملابس بمجفف ٩ كيلو جرام من إنديست من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف غسالات الملابس بمجفف على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف غسالات الملابس المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *