أفكار لحمام رائع

أدوات-لحمام-رائع

كتب أماني سمير

كتير مننا زهق من شكل حمامه ونفسه يغيره بس قلقان من التكلفة وإنه يدفع فلوس كتير، وفي مننا اللي حابب يعمل ديكور لحمامه يكون عصري ومريح في نفس الوقت وأكيد متكونش تكلفته عالية. عشان كده ياقوطة جمعت شوية أفكار واكسسوارات للحمام، وبلمسات بسيطة تقدر تحصل على حمام مختلف وعصري ومنظم في نفس الوقت، ولو عجبتك حاجة تقدر تشتريها اون لاين وأنت في مكانك.

1. مرآة حائط

تتميز بشكلها الأنيق والعصري، ومصنوعة من مواد تستحمل رطوبة الحمام، وشكلها الخارجي مصمم من الخشب الغامق، وبها رف كبير واتنين صغيرين، عشان تحط عليهم كل احتياجاتك زي فرشاة الحلاقة أو مشط التسريح مثلًا .

السعر 365 جنيه مصري.

لمشاهدة مرآة حائط من هنا

2. ستارة حمام

هي كمان مصنوعة من خامة البوليستر عشان تستحمل المياه، والجميل فيها رسمتها اللي عبارة عن دش وقطرات المياه اللي أول لما تشوفها تدي لك إحساس بالنشاط والانتعاش .

السعر 89 جنيه مصري.

لمشاهدة ستارة حمام من هنا

3. حامل متعدد الأغراض

الحامل ده مميز في تركيبه وسهولة تنظيفه، ومصنوع من خامات عالية الجودة، وتقدر تستخدمه لحاجات كتير، يعني ممكن تحط فيه كل مستحضرات العناية بالبشرة الخاصة بيكي عشان يكون سهل تلاقيه أول لما تحتاجيه .

السعر 99.99 جنيه مصري.

لمشاهدة حامل متعدد الأغراض من هنا

اقرأ أيضًا: أفكار مبتكرة لمطبخك 

4. حامل المناديل

مصنوع من المعدن بشكل انسيابي وفي آخره قطعة خشبية على شكل رول لسهولة استخدام المناديل وسحبها، وكمان شكله حلو ويليق جدًا مع ألوان الطبيعة وخصوصا لو حمامك بلاطه من الرخام أوالجرانيت .

السعر 39 جنيه مصري.

لمشاهدة حامل المناديل من هنا

5.  حامل فرشاة المرحاض

ستات كتير لما تيجي تشتري اكسسوارات الحمام بيبقى نفسها تلاقي شكل جديد ومختلف لحامل فرشاة المرحاض، لإن دايما أغلبها مش بتكون لايقه مع ديكور الحمام .. عشان كده ياقوطة اختارتها لك بلون فضي عشان تليق مع أي حمام، وكمان مصنوعة من الاستانلس ستيل عشان تفضل محتفظة برونقها ومتتأثرش بالمياه أو الرطوبة.

السعر 59 جنيه مصري.

لمشاهدة حامل فرشاة المرحاض من هنا

6. طقم حمام 4 قطع

تقدر تحط فيه كل أدوات نظافتك الشخصية، وقطعة مخصصة لوضع الشامبو، وقطعة أخرى للأشياء الصغيرة وأخرى لاستخدامك الشخصي، والطقم ده مصنوع من خامة البورسلين، وعليه نقشات دائرية بألوان مختلفة يخليه يليق مع أي حمام مهما كان لونه.

السعر 90 جنيه مصري.

لمشاهدة طقم حمام 4 قطع من هنا

7. سجادة حمام

مصنوعة من خامة البوليسترعشان تقدر تستحمل المياه وتقدر تقف عليها وتعطيك إحساس بالنعومة والراحة، ومتوفرة بألوان كتيرعشان تختارمنها اللي يناسب لون حمامك، في منها الأسود والأبيض والرمادي والأخضر والبرتقالي .

السعر 125 جنيه مصري.

لمشاهدة سجادة حمام من هنا

8. صابونة اللافندر

لكل الناس اللي بتحب تستمتع بالأجواء الطبيعية وهما بياخدوا حمام دافيء للاسترخاء والهدوء بعد يوم طويل، الصابونة دي هتساعدكم لأن تركيبتها عبارة عن مجموعة من الزيوت والأعشاب الطبيعية المفيدة للجسم ورائحتها وعطرها يعطيك إحساس بالرفاهية والراحة .

السعر 25 جنيه مصري.

لمشاهدة صابونة اللافندر من هنا

اقرأ أيضًا: إزاي تشتري الكنبة المناسبة لبيتك في 4 خطوات

9. سلة متعددة الاستخدام

يمكن استخدامها في وضع الملابس الغير نظيفة، أو لوضع القمامة ، أو لوضع أغراضك الشخصية، وميزتها إن ليها إيد فتقدر تعلقها في أي مكان أو ركن في الحمام ، وليها أحجام مختلفة تقدر تختار منها اللي يناسبك .

السعر 99 جنيه مصري.

لمشاهدة سلة متعددة الأغراض من هنا

10. مناشف للضيوف

على الرغم من إن ناس كتير مش بتهتم بمناشف الضيوف إلا أنها تعتبر شيء أساسي بالحمام؛ لأنها تعطي انطباع رائع لدى الآخرين، وبيشعروا بالاهتمام والخصوصية، والمناشف دي مصنوعة من القطن وعليها رسومات مطرزة على شكل الكاشميرة المشهور والمحبب عند ناس كتير، ومكونة من أربع قطع، ومقاسها 30*30 سم، ومتوفرة بأكتر من لون عشان تختار منها اللي يعجبك .

السعر 130 جنيه مصري.

لمشاهدة مناشف للضيوف من هنا

11. ميزان حمام

شكله بسيط وعصري، ومصنوع من زجاج شديد التحمل، وعليه رسومات بألوان زاهية وعصرية، وبيشتغل بشكل تلقائي ويشيل لحد 150 كيلو.

السعر 139.99 جنيه مصري.

لمشاهدة ميزان حمام من هنا

12. مرآة متحركة صغيرة

تقدر  تتحكم في وضع المرآة في المكان اللي يعجبك وهي ثابته في مكانها، وكمان بالوضع اللي يعجبك عشان تاخدوا راحتكم وأنتم واقفين أدامها .. والمراية مصنوعة من الاستانلس ستيل وبكده تضمن إنها متتأثرش بالمياه ولا يجرالها حاجه، ومقاسها 17 *19 *4 سم يعنى حجمها مناسب إنك تحطها في أي مكان مهما كان حجم حمامك.

السعر 165 جنيه مصري.

لمشاهدة حامل المرآة من هنا

13. رف حمام

الرف ده مخصوص للناس اللي بتحب الطبيعة بألوانها، ويحبوا يحسوا بالطبيعة في كل ركن من بيتهم حتى في الحمام ، لأنه مصنوع من الخشب الطبيعي، وتقدري بكده تحطي في الحمام أي زرع أو نبات عشان يكمل الإحساس دا، وله استخدامات عديدة، ممكن يتحط فوقيه الفوط أو تتعلق عليه، أو تحط أي حاجه تانيه من احتياجاتك .

السعر 430 جنيه مصري.

لمشاهدة رف حمام من هنا

خليكم فاكرين دايمًا من خلال Yaoota.com  تقدروا تدور وتقارن وتشتري اللي نفسك فيه و يوصلك لحد باب البيت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *