أفضل الفواحات الهوائية من ياقوطة

كتبت: منى عوض

في الفترة الأخيرة ظهرت الفواحات الهوائية اللي هتغنيك عن استخدام البخور والمعطرات وهتخلي ريحة المكان اللي هتستخدمها فيه لطيفة جدًا.

هنستعرض النهارده أفضل الفواحات الهوائية الموجودة على ياقوطة، ولو عجبك أي واحدة منهم وحبيت تشتريها تقدر تعرف أحسن أسعارها وتقدر كمان تطلبها من خلال موقعنا وهتوصلك في أقرب وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري فواحة هوائية من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

فواحة منزلية كهربائية من كريستال نايت لايتس

فواحة عملية جدًا وشكلها مختلف وأنيق فهي بتيجي بمكان مخصص للمياه سعته 250 مللي، وبتعمل على ترطيب الجو وتنقيته من أي غبار أو أتربة أو بكتيريا وإزالة الروائح الكريهه، كل اللي عليك إنك تضيف الكمية المحددة من المياه وكام نقطة من زيتك العطري المفضل وتشغلها.

تقدر كمان تستخدمها زي سهراية أو إضاءة ليلة خافتة، وفيها منفذ USB، وفي العموم استهلاكها بسيط جدًا للطاقة الكهربائية فهي بتيجي بقوة 2 وات فقط.

تقدر تشوف فواحة منزلية كهربائية من كريستال نايت لايتس من هنا.

جهاز مرطب ومعطر جو ألترا سونيك من كبايبو

الجهاز شكله لطيف فهو واخد لون خشبي فاتح، وهيوفرلك بيئة مريحة وخالية تمامًا من أي أتربة أو بكتيريا أو روائح كريهة، كل اللي عليك إنك تضيف كمية مناسبة من الزيت العطري إلى الماء في خزان سعته 130 مللي وهو هيقوم بالمهمة المطلوبة، فهو بيعمل على ترطيب الجو بمعدل 35 مللي في الساعة.

احذر تمامًا من إمالة الجهاز وهو فيه مياه لأن طبيعي جدًا تلاقي إنها أتسربت منه، ويفضل تنظيف الجهاز بصفة دورية عشان يفضل يشتغل بالكفاءة المطلوبة.

تقدر تشوف جهاز مرطب ومعطر جو ألترا سونيك من كبايبو من هنا.

فواحه بخار كهربائية 2.4 لتر مع إضاءه ليد

الفواحه الكهربائيه بتيجي بخزان سعته 2.4 لتر عشان تحط فيه الماء الممزوج بزيت الاسانس الخاص بالفواحات واللي بيعمل على تعطير وتنقية الجو، مع العلم أن فيه بعض الناس اشتكوا من الماء بيتسرب من الخزان.

الفواحة بتيجي أيضًا مع إضاءه ليلية ليد 4 ألوان بقوة 220 فولت عشان لو حابب تحطها في الصالة وتديك شكل مختلف أو في غرفة الأطفال مثلاً بحيث إنها تديهم إضاءة متخوفهمش أثناء الليل وهكذا يعني.

تقدر تشوف فواحه بخار كهربائية 2.4 لتر مع إضاءه ليد من هنا.

مرطب للجو ألترا سونيك – 2.4 لتر

فواحة عظيمة جدًا وشكلها لطيف وحجمها صغير والأهم من دا إنها عملية جدًا فهي هتوفرلك إمكانية تنقية الجو وتعطيره، كل اللي عليك إنك تضيف زيت عطري مخصص للفواحات وتظبط بعد كدا سرعة تدفق المعطر منها.

ولو إنت خايف من إنها تفضل شغالة عمال على بطال بعد انتهاء الماء أو الزيت العطري الموجود فيها، يبقى متقلقش لأنها بتتوقف بشكل أوتوماتيكي بمجرد انتهاء السائل الموجود فيها، وبالتالي تقدر تضمن الحفاظ عليها لأطول فترة زمنية ممكنة.

تقدر تشوف مرطب للجو ألترا سونيك – 2.4 لتر من هنا.

فواحة كهربائية على شكل أباجورة

الفواحة دي تقدر تستخدمها في تعطير المكان وتقدر تستخدمها أيضًا كأباجورة شكلها لطيف على تربيزة جانبية أو كومودينو، واستهلاكها للكهرباء بسيط جدًا.

تقدر تشوف فواحة كهربائية على شكل أباجورة من هنا.

جهاز ترطيب الهواء من يورباور

جهاز شكله لطيف وكفائته عالية في ترطيب الهواء وتوزيع هواء نقي وريحته حلوة، وكمان سهل الاستخدام فكل اللي عليك تعمله إنك تضيف 100 مللي من الماء كحد أقصى ونقطتين أو ثلاث نقط من الزيت العطري اللي إنت بتفضل ريحته، وتشغله والموجات فوق الصوتية هتطلق رذاذ عطري يدوم حتى 6 ساعات.

الجهاز فيه ميزة الغلق التلقائي ودي بتشتغل لما الجهاز يكون مفيهوش ماء، وتقدر تشحنه وتشغله كل ما بطاريته تخلص.

تقدر تشوف جهاز ترطيب الهواء من يورباور من هنا.

لاكي كوب 3 × 1 فواحة ترطيب وتعطير الجو

فواحة على شكل كوب عبارة عن 3 × 1 لأنها بتعمل كمرطب ومعطر للجو، وكمان تقدر تستخدمها كسهراية لأنها فيها 7 ألوان ليد متغيرة.

الفواحة فيها خزان سعته 300 مللي تقدر تحط فيه مياه وكام نقطة زيت عطري وتحط الفواحة بعدها على سطح ثابت وتشغلها هتنقي الجو وتنشر فيه ريحة حلوة.

تقدر تشوف لاكي كوب 3 × 1 فواحة ترطيب وتعطير الجو من هنا.

تقدر تختار الفواحة الهوائية الأنسب لاحتياجاتك من بين تشكيلة كبيرة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *