أدوات موسيقية هتطلّع الفنان اللي جواك

music lovers-04

كتبت: أماني سمير

بتحب الموسيقى؟ نفسك تلحن وتبدع وتخرج الطاقة اللي جواك؟

مع ياقوطة هتحقق اللي نفسك فيه. واطمن ده مش جزء من إعلان تلفزيوني، ده موضوع جديد ومبتكر تمامًا من ياقوطة.

لإننا عارفين إن ضغوط الحياة بقت كتيرة، وإن كتير مننا بيتمنى في نهاية يوم شغل طويل يفصل عن الحياة شوية ويسمع لحن هادي جميل يريح أعصابه وتفكيره. وفيه كمان اللي بيحب يخرّج قلق وتوتر اليوم كله عن طريق «لعب شوية مزيكا»، بنقدملكم النهارده مجموعة مختلفة ومتنوعة من الآلات الموسيقية، وسواء كنت هاوي أو مبتدئ هتلاقي طلبك عندنا.

مش كده وبس، هنعرض عليك في ياقوطة مجموعة من الآلات الموسيقية المتطورة بمختلف أنواعها، عشان تتعرف على مواصفاتها وإمكانياتها وأسعارها وانت قاعد مكانك، وتعرف بتتباع فين وبكام قبل ما تشتري وتقارن بين أكتر من منتج، وتختار منهم اللي يناسب ذوقك واحتياجاتك، ولو عجبك منتج منهم وممكن تشتري من خلال ياقوطة وهيوصلك لحد باب البيت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

١- أورج ديجيتال

يعتبر الأورج بيانو مصغر بيتميز بصغر حجمه وسهولة حمله، فبيكون معاك وبيأدي دور البيانو بشكل كويس، ده بالإضافة لإنه جهاز رقمي سهل ظبطه والتحكم فيه لضبط النغمات والإيقاعات اللي انت عاوزها وممكن تبرمجه بالطريقة اللي تريحك. جهاز متطور وممتع ومواكب العصر.

شوف أورج ديجيتال من هنا.

٢- ساكسفون

لآلة الساكسفون عشق خاص من محبي آلات النفخ، وده لإنهم بيتحكموا فيها بكل أحاسيسهم ومشاعرهم وبيقضوا معاها وقت رائع. بالإضافة لإنها مطلية تمامًا بمية الدهب وده بيحميها جدًا وكمان بيديها شكل مبهر بيساعد إنك تعيش معاها عالم مختلف مليان سحر وجمال.

شوف ساكسفون من هنا.

٣- لاونج باد

الجهاز ده عشق لمجموعة كبيرة من محبي الموسيقى وده لإنه بيوفر عليهم وقت ومجهود كبير في حفظ ملفاتهم الموسيقية المفضلة، ومش كده وبس، ده كمان بيخليك تقدر تبتكر الموسيقى المفضلة ليك بنفسك بجودة كبيرة جدًا عن طريق توفيره لأكتر من لحن موسيقي مختلف بيساعدوك تعمل الريميكس اللي بتحبه وتسمعهم بجودة كبيرة.

شوف لاونج باد من هنا.

٤- جيتار إلكتروني

لهواة الآلات الوترية اخترنالكم الجهاز ده اللي بيتميز بانسيابية في الشكل والأداء هيخليك تستمتع بالعزف عليه، وهو مزود بأزرار عشان تتحكم بشكل أفضل في إصدار الأصوات المختلفة اللي تحب تسمعها وانت بتعزف عليه، وبيتميز كمان بسهولة استعماله سواء كنت هاوي أو مبتدئ.

شوف جيتار إلكتروني من هنا.

٥- ناي موسيقي

محبي آلة الناي بيتميزوا بإحساس مرهف وحس عالي، والآلة دي بيحبها الكبار والصغيرين، بسبب سهولة استخدامها وحملها معاك في أي مكان لتستمتع باللعب عليها وقت ما تحب. الناي ده هتقضي معاه أوقات رائعة تبعدك عن ضغوط الحياة ومتاعبها اليومية.

شوف ناي موسيقي من هنا.

٦- درامز

لكل محبي الدرامز بأجوائه الصاخبة، اخترنالكم درامز مصنوع من خامات عالية الجودة علشان يعيش معاك طوال العمر، وبيتميز بمجموعة من الطبول بأحجام مختلفة وده هيدّيك حرية أكتر واستمتاع وراحة وانت قاعد أو بتعزف على الطبول دي.

شوف الدرامز من هنا.

٧- مايك استريو

بيتميز المايك ده بنقاء ووضوح صوته في التشغيل لإنه مزود بفلاتر عالية الحساسية للحصول على صوت رائع ومذهل، مع المايك ده هتستمتع بالغنا وكإنك نجم في بيتك.

شوف مايك استريو من هنا.

٨- سماعات للأذن

لو انت من هواة العزلة أو ما بتحبش تعمل صوت عالي في البيت السماعات دي هتوفر لك جو مع نفسك وانت بتسمع الموسيقى والأغاني اللي بتحبها، وده لإنها مصنوعة من مواد عازلة جودتها عالية بالإضافة لسماعات داخلية شديدة الحساسية هتوفرلك صوت واضح جدًا.

شوف سماعات الأذن من هنا.

٩- دي ݘي

يتميز الجهاز بأحدث التقنيات اللي مخلياه أكتر من دي ݘي عادي وده لإنه مزود بمجموعة كبيرة ومختلفة من الأدوات اللي هتسهل عليك عملية حفظ الملفات اللي بتبتكرها بنفسك. ولو انت من عشاق الصوت العالي والحفلات الدي ݘي ده هيوفرلك مجموعة مختلفة وكبيرة من الريميكسات علشان تعيش معاها جو الحفلة وانت في بيتك أو مع أصحابك.

 شوف دي ݘي من هنا.

١٠- جهاز أصوات الآلات

الجهاز ده اختراع فعلًا وليه القدرة على إصدار أكتر من صوت لآلات متنوعة وبجودة كبيرة جدًا. فتقدر منه تضيف صوت طبول بطبقات كتير، وممكن كمان تضيف أصوت الجيتار وتقدر تعمل بينهم ريميكس وتتحكم في درجة الصوت وتعيش جو المؤلفين الكبار مع أجمل سيمفونيات من ابتكارك.

شوف جهاز الآلات من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا فى تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *