أجدد 7 تليفزيونات المتوفرة في السوق المصري على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

بتدور على تليفزيون جديد وعايز تشتري تليفزيون فيه أحدث الإمكانيات البصرية والصوتية بس مش عايز تدفع فلوس كتير، أو محتاج تليفزيون بجودة تصنيع عالية وشاشة ممتازة ومش فارق معاك أوي يكون سمارت مثلًا؟ لو الإجابة أيوه، يبقى انت دلوقتي أكيد محتار وعمال تدور في كل المواقع أو بتلف على المحلات عشان تعرف وتشوف الأسعار وتدرس الاختيارات، مش كده؟

ياقوطة بقى بيقولك إنك مش محتاج تعمل كل ده، وكل اللي عليك إنك تقرا المقال ده بس، لأن ياقوطة جمعتلك في المقال ده مجموعة من أجدد التليفزيونات المتوفرة في السوق المصري من مختلف الفئات وبمختلف التقنيات مع مراعاة إنها ماتكونش غالية أوي، عشان تلاقي اللي انت محتاجه وبالمميزات اللي تناسبك ومن غير ما تدفع فلوس كتير.

ولو أي تليفزيون من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع 

أجدد التليفزيونات في السوق المصري على ياقوطة

تليفزيون توشيبا ٤٣ بوصة سمارت 4K UHD بريسيفر داخلي

تليفزيون توشيبا بقطر ٤٣ بوصة بيدعم جودة 4K UHD بدقة ٣٨٤٠ × ٢١٦٠ بتصميم بدون حواف وبنظام سمارت بيدعم مجموعة كبيرة من التطبيقات وبيتضمن التليفزيون ٣ مداخل HDMI ومنفذين USB وبيدعم الاتصال بالإنترنت من خلال الإيثرنت أو الواي-فاي، وفيه ريسيفر داخلي.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون توشيبا ٤٣ بوصة سمارت 4K UHD من هنا.

تليفزيون تورنيدو ٤٣ بوصة HD ضد الكسر

تليفزيون من تورنيدو بقطر ٤٣ بوصة بيتميز بشاشة مضادة للكسر عشان توفرلك أقصى حماية ممكنة، الشاشة بتكتفي بس بجودة HD بدقة ١٣٦٦ × ٧٦٨ بمدخلين HDMI ومنفذين USB.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون تورنيدو ٤٣ بوصة HD ضد الكسر من هنا.

تليفزيون بريميوم ٣٢ بوصة سمارت HD بريسيفر داخلي

تليفزيون اقتصادي مثالي من بريميوم بقطر ٣٢ بوصة سمارت بيدعم مجموعة مختلفة من التطبيقات وبيقبل الاتصال بالإنترنت بالواي-فاي أو الكابل، وبيعتمد التليفزيون على مجموعة كبيرة من المنافذ منهم ٣ HDMI و٢ USB و١ لسماعة الأذن و١ VGA.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون بريميوم ٣٢ بوصة سمارت HD من هنا.

تليفزيون Syinix الذكي ٤٣ بوصة FHD بريسيفر مدمج

واحد من أبرز التليفزيونات في الفئة السعرية دي وده لتمتعه بمجموعة كبيرة جدًا أبرزها إنه معتمد من جوجل يعني بيشتغل بنظام تشغيل اندرويد ٩٫٠ هيحصل على مختلف تحديثات جوجل تي في اللي جايه، وعشان دعم النظام ده بأفضل صورة فبييجي معاه ريموت كنترول ذكي بيدعم مختلف تطبيقات البث الشهيرة مع دعمه للتحكم الصوتي من خلال الريموت وكمان التليفزيون بيدعم اللغة العربية وبيدعم بلوتوث ٥، ده غير إن الذاكرة الداخلية للتليفزيون سعتها ٨ جيجابايت.

التليفزيون نفسه بقطر ٤٣ بوصة بجودة Full HD بتقنيات بصري ممتازة وكمان تقنيات صوتية أكتر امتياز بفضل دعمه لتقنية دولبي اللي بتوفر نظام صوتي مجسم ونقي، والتليفزيون فيه مجموعة كبيرة جدًا من المنافذ المختلفة وكمان فيه ريسيفر داخلي مدمج.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Syinix الذكي ٤٣ بوصة من هنا.

تليفزيون أورورا ٥٥ بوصة سمارت 4H UHD

تليفزيون رائع وضخم وبسعر مثالي بقطر ٥٥ بوصة بجودة 4K UHD التليفزيون بيمتاز بتصميم رائع بدون حواف وبيتمتع بصوت ستريو وبييجي معاه ٢ إير ماوس، التليفزيون سمارت بنظام تشغيل اندرويد بيقبل الاتصال بالإنترنت من خلال الواي-فاي وبيدعم تطبيقات زي يوتيوب ونتفليكس، وبييجي بمنفذين USB و٣ منافذ HDMI ومنفذين AV.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون أورورا ٥٥ بوصة 4K سمارت من هنا.

تليفزيون LG سمارت ٤٣ بوصة Full HD بريسيفر داخلي

تليفزيون LG سمارت بتقنية AI ThinQ الشهيرة من LG واللي بتعتبر دليل على تمتع أي جهاز بتتحط عليه أحدث التقنيات الذكية اللي وصلت لها الشركة العريقة دي، التليفزيون بيدعم جودة Full HD وفيه ريسيفر داخلي مدمج وفيه عدد كبير من المنافذ وبيتميز بتقنيات صوتية ممتازة وعالية الجودة.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون LG سمارت ٤٣ بوصة من هنا.

تليفزيون Syinix قطر ٣٢ بوصة جودة HD بريسيفر مدمج

تليفزيون ٣٢ بوصة بجودة HD وبدقة ١٣٦٦ × ٧٦٨ بيكسل بزاوية رؤية ١٧٨ × ١٧٨ درجة والي بيتميز بمجموعة كبيرة من المميزات زي إنه بيدعم صوت ستريو دولبي بنظام صوتي دولبي بالاعتماد على سماعتين بقوة ١٠ وات مدعومتين بمؤثرات صوتية وإكوالايزر، وبيتميز التليفزيون بمجموعة كبيرة من المنافذ منهم منفذين HDMI ومنفذ USB ومنفذ للسماعات الخارجية ومنفذ للإنترنت ومنفذ لدخل الصوت ده غير منافذ كابل الدش أو الهوائي وكمان منفذ بصري، والتليفزيون فيه ريسيفر مدمج وبيتمتع بخاصية i-Cast اللي من خلالها تقدر تعرض أي حاجة من الموبايل على الشاشة، وكمان عليها ضمان سنتين.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Syinix قطر ٣٢ بوصة بريسيفر مدمج من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف التليفزيونات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *