أبرز منتجات CHI للعناية بالشعر من ياقوطة

كتبت: منى عوض

فيه مقولة بتقول إن زينة المرأة شعرها، وفي الواقع معظمنا بيعاني من مشاكل مختلفة في شعره، وأكيد المشاكل دي ليها أسباب زي سوء التغذية والشمس والصبغات وغيرها، وأكيد كمان أن كل مشكلة وليها حل.

والحلول المتاحة كتير وممكن تحسي إنك تايهة ومش عارفة تاخدي قرار وتحددي أنهي الأنسب لشعرك وممكن تصرفي كتير جدًا لحد ما تلاقي أنسب حاجة لشعرك ولمشاكله المختلفة، بس مجموعة منتجات تشي قدرت توفر حلول فعالة لمشاكل الشعر المختلفة بشكل كبير.

المنتجات دي كويسة وآمنة جدًا لإنها خالية من السولفات اللي بيجرد الشعر من الزيوت الطبيعية وبيسبب تكسرها وتساقط الشعر، وخالية من الجلوتين اللي بيسبب تهيج فروة الرأس أحياناً، وخالية من البرابين اللي بيسبب أحياناً جفاف وتساقط الشعر وتهيج فروة الرأس.

وياقوطة هتوضحلك النهاردة الحل الأمثل لكل مشكلة من مشكلات الشعر من منتجات تشي، ولو لاقيتي الحل الأنسب لشعرك وحبيتي تشتريه، تقدري تطلبيه من خلالنا وهيوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري منتجات تشي من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

الشعر العادي (تشي إنفرا)

شامبو تشي إنفرا

الشامبو مناسب لجميع أنواع الشعر، بس فعاليته بتكون أعلى مع الشعر العادي فهو بيحتوى على تكنولوجيا الترطيب بالروابط الآيونية الموجبة، وفي العموم هو بينضف تنظيف الشعر وفروة الرأس كويس جدًا وبيحافظ على توازن الرطوبة فيهم والنتيجة بتكون شعــــر صحى ولامع وقوي ومترطب كويس جدًا.

تقدري تشوفي شامبو تشي إنفرا من هنا.

بلسم تشي إنفرا

البلسم أيضًا بيحتوي على تكنولوجيا الترطيب بالروابط الآيونية الموجبة، بس هو مش بيرطب الشعر وبس، لأ دا بيخلي مظهره صحي وقوي وناعم بفضل المكونات الطبيعية اللي فيه. استخدميه بعد الشامبو مباشرة وسبيه على شعرك من 2 إلى 5 دقائق وبعدين اشطفيه بماء بارد.

تقدري تشوفي بلسم تشي إنفرا من هنا.

تشي إنفرا سيلك إنفيوجن

المنتج دا عبارة عن سيروم مناسب لكافة أنواع الشعر، فهو غنى ببروتينات الحرير والقمح وفول الصويا اللي بتساعد على إعادة بناء الشعر وحمايته وتقويته وإضفاء مظهر صحي ولامع عليه.

تقدري تشوفي تشي إنفرا سيلك إنفيوجن من هنا.

تشي إنفرا كيراتين ميست

المنتج دا عبارة عن سبراي بيترش بالتساوي في جميع أنحاء الشعر ومش محتاج تشطفي شعرك بعده وتقدري كمان تستخدميه بشكل يومي فهو بيعمل على علاج مسامية الشعر ومقوي للشعر وبيديله مظهر لامع وقوي وكمان بيمد بالبروتينات المهمة.

تقدري تشوفي تشي إنفرا كيراتين ميست من هنا.

تقدري تشوفي منتجات تشي إنفرا من هنا.

الشعر المجعد والهايش (تشي إنفيرو)

شامبو تشى إنفيرو

شامبو إنفيرو مناسب للشعر المجعد والهايش فهو بيوفر أقصى درجة ترطيب ونعومة ولمعان أيضًا ودا لأنه بيحتوى على اللؤلؤ والحرير المركز اللي بيساعد في إتمام المهمة بنجاح.

تقدري تشوفي شامبو تشى إنفيرو من هنا.

ماسك تشى إنفيرو

ماسك لطيف داخل ضمن مكوناته اللؤلؤ والحرير المركز لمعالجة وترطيب الشعر الجاف والتالف، ومنحه نعومة ولمعان.

تقدري تشوفي ماسك تشى إنفيرو من هنا.

سيروم تشى إنفيرو

سيروم بيًستخدم لترطيب الشعر وتنعيمه والحد من الهيشان والتجعد وكمان بيسهل تسريح الشعر وبيمنحه مظهر لامع.

تقدري تشوفي سيروم تشى إنفيرو من هنا.

تقدري تشوفي منتجات تشي إنفيرو من هنا.

الشعر التالف في المراحل الأولى (تشي كيراتين)

شامبو تشي كيراتين

شامبو لطيف وصحي وبيساعد بشكل كبير في إعادة بناء الشعر التالف نتيجة العوامل البيئية أو التعرض للحرارة أو المواد الكيميائية وتغليفه بطبقة حماية للحفاظ عليه من أي أضرار مستقبلية، وكمان بيدي الشعر مظهر مرن ولامع وقوي وبيمنع تكسر وتقصف الشعر.

تقدري تشوفي شامبو تشي كيراتين من هنا.

بلسم تشي كيراتين

البلسم بيعزز المظهر الصحي للشعر ومستوى ترطيبه وبيغذيه بمجموعة من الزيوت الطبيعية، وبالتالي ليونة وتألق الشعر، وكمان بيحميه وبيمنع تقصفه في المستقبل.

كل اللي عليكي إنك تستخدميه بعد الشامبو وتسبيه على الشعر من 3 إلى 5 دقائق وبعدين اشطفي شعرك كويس بماء بارد.

تقدري تشوفي بلسم تشي كيراتين من هنا.

تشي كيراتين بلسم ليف ان

السبراي دا بقى تقدري تستخدميه زي السيروم رشيه بالتساوي على شعرك كله وسرحيه واستمتعي بشعر صحي وناعم ومحمي من التقصف والتساقط، وتقدري تستخدمي بعد التسريح السبراي المثبت لو حابة.

تقدري تشوفي تشي كيراتين بلسم ليف ان من هنا.

تشي كيراتين سيلك انفيوجن

سيروم قوي بيدي الشعر مظهر مرن ولامع وصحي وقوي وبيساعد في معالجة جفاف وتلف الشعر وبيحميه كمان من الحرارة وأي عوامل خارجية مضرة.

تقدري تشوفي تشي كيراتين سيلك انفيوجن من هنا.

تقدري تشوفي منتجات تشي كيراتين من هنا.

الشعر التالف بشكل كبير (تشى ديب بريليانس)

شامبو تشى ديب بريليانس

مجموعة ديب بريليانس مخصصة للشعر التالف بدرجة كبيرة، والشامبو دا هيكون مناسب مع النوع دا من الشعر فهو بيعمل على تنظيف وترطيب وتنعيم الشعر لأنه مكون من مزيج زيت الزيتون و زيت المونوي.

تقدري تشوفي شامبو تشى ديب بريليانس من هنا.

بلسم تشى ديب بريليانس

البلسم بيعمل على ترطيب الشعر بشكل أكبر وتقويته وتقليل مستوى جفاف الشعر، إنتي حطيه على شعرك من 2 إلى 5 دقائق بعد الشامبو وبعدين اشطفيه بماء بارد وشوفي الفرق.

تقدري تشوفي بلسم تشى ديب بريليانس من هنا.

ماسك تشى ديب بريليانس

الماسك كويس جدًا فهو مصنوع أيضًا من مزيج زيت الزيتون وزيت المونوى وكمان بيكون غنى بالبروتين والزيتون العطرية الطبيعية والنباتات والأعشاب والفيتامينات، وكل دي مكونات بتساعد في إصلاح الشعر الجاف والتالف وجعله أكثر انسيابية وقوة ومرونة.

كل اللي عليكي إنك تحطي كمية مناسبة على شعرك بعد ما تنشفيه كويس بالفوطة، وتسيبي الماسك من 3 إلى 5 دقائق وبعدين اشطفيه، أو ممكن تلفي شعرك بفوطة دافئة بعد ما تحطي الماسك وتسيبيه 5 دقائق وبعدين تشطفيه.

تقدري تشوفي ماسك تشى ديب بريليانس من هنا.

تقدري تشوفي منتجات تشى ديب بريليانس من هنا.

الشعر الكيرلي (تشي أليوفيرا)

شامبو تشي أليوفيرا

شامبو مخصص للشعر الكيرلي فهو بيعمل على تنظيف الشعر بلطف من غير ما يتسبب في فقدان الشعر لأي زيوت طبيعية بيحتفظ بيها وكمان بيحافظ على تموجات الشعر زي ما هي وبيزود نعومة الشعر ولمعانه.

تقدري تشوفي شامبو تشي أليوفيرا من هنا.

بلسم تشي أليوفيرا

البلسم بيساعد في تعزيز مستوى رطوبة ونعومة ولمعان الشعر الكيرلي وبتقلل من تقصفه وهيشانه، كل اللي عليكي إنك تحطي كمية مناسبة على شعرك بعد ما تغسليه بشامبو أليوفيرا وتسيبيه من دقيقة إلى 3 دقائق وبعدين اشطفيه وسرحيه.

تقدري تشوفي بلسم تشي أليوفيرا من هنا.

زيت الصبار من تشي أليوفيرا

دا عبارة عن سيروم بزيت الصبار بيعمل على تقوية الشعر وترطيبه ومنع تقصفه وتساقطه وهيشانه وكمان بيسهل تسريح الشعر، استخدمي بس كمية مناسبة على شعرك ودلكيه براحة وبعدين ابدأي سرحيه.

تقدري تشوفي زيت الصبار من تشي أليوفيرا من هنا.

تقدري تشوفي منتجات تشى أليوفيرا من هنا.

تقدري تختاري منتجات تشي الأنسب ليكي من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *