مهما كانت قهوتك هتلاقي ماكينات القهوة المناسبة ليها على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

أنواع القهوة كتير ومختلفة ولكل نوع عشاقه ولكل نوع ماكينة القهوة المناسبة ليه، وفي المقال ده هنتعرف على أبرز ماكينات القهوة لكل نوع من التركي للأمريكاني.

ولو أي ماكينة قهوة أو معدة عجبتكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع 

أبرز ماكينات القهوة المختلفة على ياقوطة

القهوة الأمريكية

لو انت من عشاق الأمريكان كوفي / القهوة الأمريكية / البلاك كوفي / قهوة الفلتر وكلها مسميات لحاجة واحدة تقريبًا يبقى هتحتاج ماكينة غلي بالفلتر وبتتوفر على ياقوطة مجموعة كبيرة من الماكينات دي من بينها اللي هنتكلم عنه دلوقتي.

ماكينة صنع القهوة الأمريكية بلاك آند ديكر DCM80-B5

لو انت وأفراد عيلتك من عشاق القهوة الأمريكية أو الأمريكان كوفي سواء بحليب أو من سادة، فالماكينة دي هي النموذجية والمثالية لاستخدامك لأنها بفضل سعتها الضخمة بتقدر تحضر ١٢ كوب في المرة الواحدة، وكمان بتقدر تساعدك إنك تحضر قهوتك في وقت قصير جدًا ده غير إن نظامها في التكثيف بيحافظ على قوة نكهة القوة، الماكينة بتتمتع بسهولة التنضيف وفك أجزاءها وكمان تنضيف الفلتر اللي بيقدر يحافظ على جودته لفترة طويلة جدًا.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة القهوة الأمريكية لاك أند ديكر DCM80-B5 من هنا.

ماكينة صنع القهوة الأمريكية من ديلونجي

بتعتبر ديلونجي واحدة من أشهر الشركات اللي بتصنع ماكينات القهوة المختلفة وده اللي بيخلينا نثق في أي منتج تقدمه في المجال ده، الماكينة بتشتغل بالفلتر وبتعتمد على مسحوق البن وبتمتاز بإبريق زجاجي قوي وبيحافظ على درجة حرارة القهوة لفترة طويلة كمان فيها مقياس حرارة وفيها فلتر للمياه.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صنع القهوة الأمريكية من ديلونجي من هنا.

الاسبريسو ومشتقاته

قهوة الاسبريسو هي الأساس في مختلف أنواع القهوة اللي ممكن تشتريها من أي كافية زي الاسبريسو نفسه والكابتشينو واللاتيه والميكاتو والفلات وايت وكمان القهوة المتلجة زي الفرابيتشينو، وكل ده تقدر تعمله في البيت مع أي ماكينة من ماكينات الاسبريسو اللي هنتكلم عن أبرزها في الفئة السعرية الاقتصادية والمتوسطة.

ماكينة قهوة اسبريسو وكابتشينو من ديلونجي

ماكينة قهوة ممتازة من دليونجي بتقدر من خلالها تعمل أربع فناجين اسبريسو ورا بعض وكمان تقدر من خلالها تعمل كابوتشينو لأن فيها خاصية تسخين الحليب اللي بتعمل الفوم المناسب لفنجان كابتشبنو ممتاز، الماكينة كمان فيها أساليب حماية مختلفة وتقدر من خلالها تتحكم في مستوى قوة القوة ومستوى تسخين الحليب.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات ديلونجي لصناع الاسبريسو والكابتشينو من هنا.

ماكينة قهوة اسبريسو وكابتشينو من ديلونجي

ماكينة قهوة ممتازة من دليونجي بتقدر من خلالها تعمل فنجانين اسبريسو في نفس الوقت وكمان تقدر من خلالها تعمل كابوتشينو لأن فيها خاصية تسخين الحليب اللي بتعمل الفوم المناسب لفنجان كابتشبنو ممتاز، الماكينة كمان فيها أساليب حماية مختلفة وتقدر من خلالها تتحكم في مستوى قوة القوة ومستوى تسخين الحليب.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات ديلونجي لصناع الاسبريسو والكابتشينو من هنا.

فنجان اسبريسو يدوي

لو أنت عايز بديل رخيص لماكينات القهوة ويقدر يعمل اسبريسو طعمه ممتاز، يبقى تقدر تشتري ماكينة القهوة اليدوية واللي بتقدر تعمل لحد ست كبايات في المرة الواحدة وفي أقل من خمس دقايق.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات القهوة اليدوية من هنا.

القهوة التركية

المزاج المصري الأصيل في شرب القهوة هو القهوة التركية واللي بقى ليها هي كمان مكن مخصص بيغني عن الطريقة القديمة، ولو برضه بتحب الكنكة القديم  هتلاقيها في ياقوطة.

ماكينة القهوة التركي Arzum Okka

من بين أبرز ماكينات القهوة مبيعًا على ياقوطة ماكينة القهوة التركية Arzum Okka اللي بتتميز بقدرتها على عمل فنجانين قهوة في وقت واحد وفي مدة ٨٠ ثانية بس وكمان بتتميز بخاصية السكب المباشر والتنضيف الذاتي أما الميزة الأبرز فهي خاصية التحضير البطيء اللي بتعمل على تحضير فنجان قهوة تركي ممتاز وبطعم رائع وكمان بوش ودي حاجة صعب تقدمها ماكينات القهوة التركي التانية.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة القهوة التركية Arzum Okka من هنا.

ماكينة صناعة القهوة التركية Beko BKK 2113 من بيكو

ماكينة صناعة قهوة عبقرية بتقدملك قهوة ممتازة وقوية وغنية بالرغوة والطعم القوي، وبتقدر الماكينة دي إنها تقدم ٤ أكواب في وقت واحد وبتتميز الماكينة بسرعة تحضيرها للقهوة وحفاظها على قوة الطعم من خلال نظامها المثالي لتسخين البن وتسييله، وكمان فيها نظام مانع للتسرب يعني مفيش نقطة واحدة ممكن تتسرب منها.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة القهوة التركية Beko BKK 2113 من هنا.

سبرتاية نحاس مع كنكة وكوب من الفخار

لو غاوي القهوة على الطريقة القديمة باستخدام السبرتاية وكمان باستخدام كنكة فخار مش بتغير طعم القهوة وبتحافظ على طعمها الأصلي اللذيذ، فالمجموعة دي هي اختيارك المثالي.

اتعرف على عروض أسعار السبرتاية النحاس مع كنكة وكوب فخار من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع ماكينات القهوة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *