اتعرف على أبرز وأشهر ماكينات صنع الزبادي المتوفرة على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

رمضان على الأبواب وده معناه إننا لازم نستعد بمجموعة كبيرة من الحاجات اللي اتعودنا عليها، زي إننا نشتري مستلزمات رمضان من ياميش ومخزون للأكل، وكمان نشتري الفوانيس والزينة، والاهم إننا نشتري الأدوات والأجهزة اللي هتساعدنا نقضي رمضات بأفضل طريقة ممكنة، ومن بين الأدوات دي واللي بنحتاج لمنتجها بشكل كبير جدًا طول الشهر الكريم، ماكينة صنع الزبادي واللي مفيش غنى عنها في أي بيت.

مين فينا مش بياكل زبادي في رمضان، ده غير الناس اللي متعودة تاكله في أي وقت بسبب أهميته الصحية للجسم وتأثيره الإيجابي المهم على راحة المعدة، ولأن ناس كتير بتفضل الزبادي البلدي اللي بنشتريه من محلات الألبان، ففي خلال شهر رمضان بيكون فيه زحمه كبيرة جدًا على المحلات دي، ده غير إن فيه مننا كتير بيقلقوا من سلامة صناعة الزبادي في المحلات وبيحبوا دايمًا إن كل حاجة تكون معموله أدامهم وعلى إيديهم، ولكل دول مفيش أحسن من ماكينة صنع الزبادي وخصوصًا إنها موفرة جدًا وبتعمل عدد من كبايات الزبادي المناسبة لأي عيله.

وعشان نساعدك تختار الأنسب ليك هنتعرف في المقال ده على أفضل وأشهر ماكينات صنع الزبادي المتوفرة على ياقوطة واللي تقدر من خلالها تحصل على زبادي صحي في بيتك طول الوقت وبأسهل الطرق، ولو أي ماكينة عجبتكم هتقدروا تطلبوها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز وأشهر ماكينات صنع الزبادي على ياقوطة

ماكينة صنع الزبادي من سوناي ٨ أكواب

بسعر مناسب جدًا جدًا وبتوفير كبير هتحسه بجد لما تحسب بتشتري زبادي بقد إيه كل يوم والماكينة دي تقدر تطلعلك زبادي يوفر عليك كام على مدار شهر رمضان أو على المدى البعيد، مع ماكينة صنع الزبادي من سوناي هتقدر تعمل ٨ كبايات زبادي في المرة الواحدة، باستخدام مكونات طبيعية كلها تحت إيدك وتقدر تحصل عليها في أي وقت، الماكينة كمان سهلة الاستخدام والتنضيف.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صنع الزبادي من سوناي من هنا.

ماكينة صنع الزبادي من زهران ٨ أكواب

بتقدم شركة زهران واحدة من أفضل ماكينات صنع الزبادي المتوفرة في الأسواق المصرية وتقدروا تحصلوا عليها من ياقوطة، الماكينة شيك جدًا وبتمثل طريقة مثالية من حيث السهولة والتوفير في صناعة كل أشكال وأنواع الزبادي، الماكينة بتتميز بلون أحمر عشان يؤشر للاستخدام وكمان فيها منظم حراري عشان يزود من كفائتها ده غير إن فيها مكان لتخزين السلك كمان.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صناع الزبادي من زهران من هنا.

ماكينة صنع الزبادي من اكاي

ماكينة ممتازة فيها مميزات كتير جدًا وبسعر مثالي، من خلال الماكينة دي من اكاي بتقدر تتحكم في درجة الحرارة والسخونية من خلال أزرار مع إمكانية التعرف على كل بياناتها من خلال شاشة ديجيتال صغيرة، الماكينة تصلح لكل أنواع الزبادي وبتقدر تعمله بسهولة وبسرعة شديدة جدًا ده غير إنها سهلة التنضيف جدًا وشكلها هي وكباياتها شيك وجذابين جدًا.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صنع الزبادي من اكاي من هنا.

ماكينة صنع الزبادي من سيتي

واحدة من أرخص ماكينات صنع الزبادي المتوفرة على ياقوطة، ورغم سعرها المنخفض إلا إنها بتقدر تقدم أداء ممتاز جدًا، الماكينة موفرة في الطاقة وبتقدر تعمل ٨ كبايات في المرة الواحدة، وكمان سهلة الاستخدام جدًا وسهلة التنضيف.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صنع الزبادي من سيتي من هنا.

ماكينة صنع الزبادي من نوفال ٧ أكواب

ماكينة صنع الزبادي الأبرز من الماكينات المتوفرة على ياقوطة، الماكينة بتعتمد على أكواب زجاج آمنة جدا ومش هتحتاج تغيرهم أبدًان وكمان مزودة بشاشة ليد رقمية تقدر تستخدمها في التحكم في الماكينة بسهولة، الماكينة معمولة من خليط من الستانليس ستيل والبلاستيك والأكواب سعة ٢٠٠ مل لكل كوب.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات صنع الزبادي من نوفال من هنا.

ماكينة صنع الزبادي من هوم

شركة هوم اللي قدرت تحقق شهرة ونجاح كبير في الفترة اللي فاتت بتقدم ماكينه صنع زبادي ممتازة بتقدر بسعة ١٫٥ لتر بتقدر تعمل زبادي من أي نوع سواء عادي أو بالفواكه أو بالسكر بيكفي ما بين ٣ إلى ٦ أشخاص، الماكينة موفرة للطاقة واستخدامها سهل جدًا.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات صنع الزبادي من هوم من هنا.

ماكينة صنع زبادي الأيس الكريم المثلج

زي ما اتكلمنا عن ماكينات صنع الزبادي الطبيعي أو العادي، هنتكلم عن نوع تاني مختلف من أنواع ماكينات صنع الزبادي، وهي ماكينة صنع زبادي الأيس الكريم المثلج واللي بتقدر تعمل زبادي الأيس كريم المثلج بالاعتماد على الفواكه الظازة والطبيعية عشان تجمع بين صحة الزبادي والفواكه وكمان الطعم اللذيذ للكبار والصغيرين ده غير إنها آمنة جدًا لأنها بتعتمد على مكونات طبيعية مفيهاش سكر أو مواد حافظة.

اتعرف على ماكينات صنع زبادي الأيس كريم المثلج من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف ماكينات صناعة الزبادي المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة والأدوات المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *