أبرز إكسسوارات كمبيوترات الألعاب على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

انقل مستواك في ألعاب الكمبيوتر لمستوى جديد باستعانتك بمجموعة من أبرز اكسسوارات كمبيوترات الألعاب المتوفرة على ياقوطة وهنتعرف عليها في المقال ده.

ولو أي اكسسوار من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز اكسسوارت كمبيوترات الألعاب

كراسي الألعاب

كرسي الألعاب والحركة ثلاثي الأبعاد جيروكسس

كرسي الألعاب اللي بيعتبر حلم كل واحد من عشاق الأحلام، الكرسي من غير ما يعتمد على مواتير أو أجهزة أو اتصال بالكهرباء بيوفر إمكانية حركة ديناميكية وتفاعلية مع الألعاب، الكرسي بيتحرك في زاوية مختلف وبيقدر يدخل اللاعب في جو اللعبة من غير أي توصيلات بالكهرباء، وكمان فيه دراع مدمج لأجهزة Xbox 360 بتقدر توصله بالجهاز وبالكمبيوتر وتركب الدراع في مكان بيخلي متعة اللعب مختلفة جدًا وبيخليك عيش في أجواء لعب مختلفة جدًا.

اتعرف على عروض أسعار كرسي الألعاب ثلاثي الأبعاد جيروكسس من هنا.

كرسي الألعاب القابل للتعديل مارفو سكوربيون

كرسي الألعاب مارفو سكوربيون مش بس بيوفر راحة مثالية وتعديلات مناسبة لكل اللاعبين مهما اختلف شكل أجسامهم أو أوزانهم أو حتى الألعاب اللي بيلعبوها، ده كمان بيوفر تصميم جذاب جدًا وانسيابي ورائع لانه متعدد الألوان وخصوصًا اللي بيجمع بين اللون الأحمر والأسود اللي بيضيف لمسة قوية جدًا لمكانك المفضل في اللعب.

اتعرف على عروض أسعار كرسي الألعاب مارفو سكوربيون من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف كراسي الألعاب المتوفرة على ياقوطة من هنا.

سماعات الألعاب

سماعة ألعاب HyperX Cloud Alpha Cloud9

سماعة الألعاب الممتازة من شركة HyperX اللي ليها خبرة وباع طويل في تطوير سماعات الألعاب المختلفة وبتتميز السماعة دي بإمكانيات ممتازة أبرزها إنها متوافقة مع مختلف المنصات يعني هتقدر تشتغل معاك على كل المنصات سواء منصات ألعاب أو كمبيوتر، والسماعة متوافقة مع عدد من مضخمات ومعالجات الصوت المتطورة المختلفة.

اتعرف على عروض أسعار سماعة ألعاب HyperX Cloud Alpha Cloud9 من هنا.

سماعة ألعاب Logitech G Pro X LightSpeed اللاسلكية

شركة لوجيتيك واحدة من أكبر الشركات المتخصصة في عالم ملحقات واكسسوارات الكمبيوتر والألعاب، ومن بين أفضل اللي بتقدمه في مجال سماعات الألعاب سماعة G Pro X LightSpeed اللاسلكية اللي بتتميز بمميزات كتير أوي سواء على مستوى التصميم اللي بيجمع بين المتانة والراحة بفضل الهيكل المصنوع من الصلب والألومنيوم وقطعتي الأذن المصنوعين من الفوم المريح جدًا للودن، أما المميزات الداخلية فبتتضمن تقنية الصوت المحيطي ٧٫١ وتقنية DTS وBlue Sound والميكروفون القوي جدًا.

اتعرف على عروض أسعار سماعة الألعاب Logitech G Pro X LightSpeed من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف سماعات الألعاب المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ماوس وكيبورد الألعاب ودراعات

ماوس وكيبورد الألعاب اللاسلكي Redragon S107

حزمة متكاملة من اكسسوارات كمبيوترات الألعاب المكونة من كيبورد ١٠٤ مفتاح ميكانيكي بإضاءة خلفية بالإضافة لماوس ألعاب بإضاءة LED خلفية بيتميز بإمكانيات ممتازة زي سرعة الحركة والكثافة العالية وكمان مجموعة من الأزرار المختلفة القابلة للتعديل مع إمكانية الاستخدام على أي سطح، ولو عايز تستخدمه على ماوس باد فالمجموعة دي بتضمن ماوس باد كمان.

اتعرف على عروض أسعار ماوس وكيبورد Redragon S107 من هنا.

مجموعة اكسسوارات كمبيوترات الألعاب Spirit of Gamer

المجموعة المثالية من اكسسوارات كمبيوترات الألعاب Spirit of Gamer المكونة من سماعة ألعاب ELITE-H30 وماوس الألعاب White Shark وكيبورد الألعاب الميكانيكي بإضاءة LED RGB خلفية، وكمان معاها ماوس باد 2B، مجموعة متكاملة بسعر مثالي جدًا.

اتعرف على عروض أسعار مجموعة اكسسوارات Spirit of Gamer من هنا.

عجلة سباق Spirit of Gamer Pro 2

لو بتحب ألعاب السباق وعايز تنقل مستواك لمستوى جديد احترافي وممتع يبقى أهم حاجة هتفعك هي عجلة سباق Spirit of Gamer Pro 2 المتميزة المتوافقة مع الكمبيوتر والبلاستيشن والإكس بوكس، وبتتميز العجلة بدوران ١٨٠ درجة وليها قاعدة تثبيت وبتدعم الاهتزاز ومعاها كمان فتيس ودواسات.

اتعرف على عروض أسعار عجلة سباق Spirit of Gamer Pro 2 من هنا.

اتعرف على عروض أسعار كل ما يخص ألعاب الفيديو على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *